Jos rakennat kotisivut, He tulevat!
Nettisivustosi on digitaalisen markkinointisi perusta. Mutta kauniin nettisivuston rakentaminen ei riitä. Kotisivusto pitää optimoida niin, että se tuottaa jatkuvasti kävijöitä ja Leadeja, joista tulee asiakkaita.
Yhä useammat ihmiset käyttävät hakukoneita, esim. Googlea, löytääkseen tietoa - Google on usein ensimmäinen paikka, mistä etsitään tietoa oli kysymys melkein mikä vaan. Siksi on tärkeää, että www-sivustosi näkyy hakutuloksissa niin, että kun ihmiset etsivät jotain yritykseesi liittyvää, he voivat napsauttaa sivustosi www-linkkiä ja löytää tietoa mitä he etsivät.
Hakukoneoptimointi tai SEO, ovat avainasemassa jotta sivustosi löytyy eri hakukoneiden kautta esim. Google, Bing ja Yahoo. SEO hakukoneoptimointina pidetään kahta erilaista SEO tapaa, On-Page SEO sekä Off-Page SEO.
Nykyään ilman läsnäoloa verkossa, yrityksen voi olla vaikea kilpailla ja kasvaa. Internet/verkko on se missä digitaalisen markkinoinnin tulee olla.
Digitaalinen markkinointi on yleistermi, jota yleensä käytetään kuvaamaan online-markkinointi taktiikkaa, jota käytetään yhdistämään yritys ja mahdolliset asiakkaat. Alkaen www-sivustosta omaan verkko-brändäykseen, digitaaliseen mainontaan, sähköpostimarkkinointiin, online-esitteisiin ja Sosiaalisen Median mainontaan, nämä kaikki ovat digitaalisen markkinoinnin keinoja ja niitä voidaan myös käyttää toisistaan riippumatta.
Osa digitaalista markkinointia" on suunniteltu houkuttelemaan asiakkaita ja osa on suunniteltu keskeyttämään meidät ja taistelemaan huomiostamme. Esimerkkinä ovat mainosbannerit ja ponnahdusikkunat, joita pidetään eräänlaisena digitaalisen markkinoinnin keinona, blogikirjoitusten eli sisällön luonnin lisäksi, mutta se ei tarkoita että mainokset ovat hyvä taktiikka houkutella haluamasi yleisöä. Itse asiassa, mainosbannerit ja ponnahdusikkunat todennäköisesti kääntää ihmiset pois tuotemerkistä, mutta jos luot hyödyllistä tai viihdyttävää blogi aineistoa, saatat houkutella kävijöitä www-sivuillesi.
Sisältö on polttoaine, joka pitäisi ajaa digitaalisen markkinoinnin strategiaa. Luomalla arvokasta, laadukasta sisältöä, joka on suunnattu tietylle kohderyhmälle, voit tehdä enemmän kuin houkutella kävijöitä verkkosivuilla: Voit houkutella oikeanlaista kävijöitä, jotka todennäköisesti muuntuvat asiakkaiksi.
Mikä on vielä tärkeämpää, säännöllinen uusi sisältö auttaa nettisivujesi SEO hakukoneoptimointi tilannetta.Luomalla ja jakamalla sisältöä on paras tapa saada nettisivusi linkkejä muille sivustoille. Tämä parantaa www-sivustosi löydettävyyttä hakutuloksissa.
Blogi tekee www-sivustostasi dynaamisemman ja hakukoneet palkitsevat nettisivut parantamalla sivuston sijoittumista hakutuloksissa. Uuden sisällön säännöllinen lisääminen sivustolle tuo lisää kävijöitä ja asiakkaita sivustollesi.